Uitdaging deel 6: kerstjurk voor Lydia

Ze hangen al sinds begin december klaar: de kerstjurken voor de meiden. Nou ja, kerstjurken: het is de bedoeling dat ze ze daarna ook op zondag dragen hoor... 
Ik maakte beide jurken van donker blauwe memory stof. Voor Lydia koos ik een jurkje zonder mouwen. Ik geloof dat het een roos patroontje was, maar ik heb eigenlijk alleen het bovenlijfje gebruikt voor de maat en verder, op verzoek van de jonge dame een aangerimpelde rok er aan gezet. Dat vindt ze op de één of andere manier veel mooier dan plooien. En het is nog eens veel sneller genaaid ook, dus hup, aan de slag! Onder de rok zitten nog een paar lagen zwarte bruidstule (heel fijne tule) afgezet met zwart satijn biasband. Daardoor blijft de rok een beetje bol staan. 
Het bovenlijfje heb ik helemaal gevoerd, dat vind ik mooier vallen, zeker bij memorystof en ach, als je genoeg stof hebt werkt het wel zo makkelijk ook. Aan de achterkant zit een blinde rits en een strik voor de sier. 


Ook de hotfix steentjes kwamen weer uit de kast: het werd een dubbele bloemenrand dit keer. Dat is toch wel zo leuk om te doen! 


Een (gekocht) zwart vestje, een zwarte panty met glitter sterretjes, zilveren (!) schoentjes en krullen in haar haar met donkerblauw lintje en het dammetje was woensdag klaar voor de kerstviering van school!
Tja, die zilveren schoentjes zijn niet echt mijn ding, ik nam liever zwarte lakschoentjes. Maar die hadden, in haar maat, geen bandje over de enkel en daar glipte ze steeds uit. En dat zilver vonden allebei de dames maar wat mooi! Vooruit dus maar!


Wat betreft de uitdaging: ik heb inmiddels al 10 kledingstukken genaaid. Nu nog alles op tijd op de foto en bloggen, dat wordt nog een nieuwe uitdaging ;-) 

Patroon:  Zelf gemaakt
Stof: donkerblauwe memory, 3 meter in totaal met jurk Nienke erbij (zie volgend blogje ;-))
Stand uitdaging: 6-10 naaisels / totaal 8m stof
6. Kerstjurk Lydia

Reacties

Marleen zei…
Hoi,
Weer leuke kledingstukken erbij. Knap hoor!
Staat erg mooi bij de meiden.
Ik ben benieuwd of je de uitdaging gaat halen.
Groetjes, Marleen
Danielle zei…
Wat een prachtig feestelijk set! Die hotfixsteentjes zijn ook zo moi, zou ik me ook eens aan moeten wagen. Nu maar hopen dat Lydia niet al te hard groeit, dat ze het nog lang aan kan.

Populaire posts