Uitdaging deel 2: liv-nivalis jurkje

Deel 2 van de uitdaging om voor het einde van het jaar  werd een jurkje voor Lydia. Het gebloemde stofje koos ze zelf een paar weken op het stoffenspektakel. Ze wilde er graag een jurkje van, maar dat ging met haar lengte niet meer lukken uit het couponnetje van een halve meter... Dus zochten we er uit m'n voorraad wat lapjes bij om te combineren. Als model wilde ze er graag een 'shirt en rok aan elkaar' van hebben. Ze had dat ergens gezien en wilde dat ook wel graag. Een patroontje had ik niet meteen voorhanden, maar een combi van het Liv-rokje en de bovenkant van de Nivalisjurk bleek ook te werken. Helaas knipte ik het bovenstuk eerst tekort, Lydia is toch nog langer dan ik dacht :-) 
Van het roze lapje dat we voor de bovenkant hadden uitgekozen had ik alleen nog maar wat snippers over, dus een nieuw bovenstukje daarvan ging niet meer lukken. Dan maar een nieuw roze lapje halen in de goede kleur: dat kon ik nu ook niet vinden... Uiteindelijk maar een lichter roze lapje gebruikt voor het bovendeel. In de zakken op de rok zie je nog welk kleurtje we eigenlijk hadden gekozen... Dat stuk had ik al klaar, en niet zo veel zin om weer los te halen.

Omdat het jurkje nog wat saai was heb ik er met hotfix steentjes een hartje op gemaakt. De hotfix steentjes kreeg ik onlangs en zijn hier helemaal 'hot'! Ook Lydia vind het erg leuk om te doen en maakte voor zichzelf al het een en ander. Dat zien jullie hier de komende tijd dus nog wel vaker voorbij komen!

Patroon: eigen gemaakte combi Liv rokje en Nivalis jurk
Stof: tricot van stoffenspektakel en uit voorraad, totaal minder dan een meter
Stand uitdaging: 2-10 naaisels / totaal 3m stof

Reacties

elsa zei…
Wat een leuk jurkje! Jij bent al bij uitdaging 2.....

Populaire posts