Roos 5011 jurkjes

Het lijkt wel of de meiden in de vakantie allebei een groeispurt hebben gehad: ineens zijn allerlei rokjes en jurkjes kort geworden! Maar ik vond het een beetje jammer om nu nog nieuwe zomerkleren te kopen of maken: met een beetje pech passen ze die volgend jaar niet meer...
Voor winterkleren is het (gelukkig) nog te vroeg, dus dan maar wat makkelijke dingen die ze nog een poosje door kunnen dragen. Lydia wil momenteel het liefs kleren die kunnen zwieren of van tricot zijn. En Nienke wil natuurlijk wat haar zus wil :-)

Dus snel maar wat tricotjes gehaald op de markt! Het blauwe lapje is eigenlijk niet echt mijn stijl, beetje retro, maar de meiden waren er wég van. Nou ja, vooruit dan maar, voor een lapje van 2,50 p.m. waar ik voor elk een jurkje uit kan halen mag je niet te nou kijken, toch?! En het is eens iets anders :-) Het jurkje van Nienke had ik gewoon gezoomd, maar het blijft heel erg omkrullen. Donderdag dus nog maar even elastisch biasband halen, dan blijft het vast mooier zitten.


Het rode stofje haalde ik op een andere markt, dat was wel iets duurder, maar je ziet en voelt het verschil dan ook wel duidelijk! 

Het bekende patroontje Roos 5011 (overslag jurk) is ideaal om in korte tijd het e.e.a. in elkaar te zetten. De overslag verving ik door 2 keer een achterpand. Bij het jurkje van Lydia voegde ik een kraagje toe, maar achteraf is dat niet helemaal naar m'n zin. Ik denk dat ik het beter iets korter had kunnen houden, nu loopt het best ver door naar voren. Maar ik ben bang dat als ik het los haal dat er dan gaatjes in de tricot komen, dus ik laat het toch maar zo zitten. 


Ook dit jurkje werkte ik af met elastisch biasband.



Nu moeten er nog jurkjes in omgewisselde kleuren komen: voor Lydia nog een blauwe en voor Nienke nog een rode!

Reacties

Hihi! Ik vind de blauwe van Nienke wel heel erg leuk hoor!!
wilma zei…
allemensen, die groeien echt hard. Leuke jurkjes allebei. Ben zelf een blauwe kleur liefhebber, maar rood is ook erg mooi!
Groet, Wilma
Lentebloemen zei…
Wat een schattige jurkjes en een lieve zusjes!
Groetsels zei…
Ik maak bij zulke jurkjes het band zelf. Heel simpel apparaatje, gewoon te koop bij forniturenzaak of stoffenwinkel. Nooit meer tobben. 1 x gedaan en je doet het nooit meer met gekocht band!
Groetsels zei…
Erg leuke jurkjes trouwens, dat kraagje erop vind ik wel knap gedaan, leuk effect! Die blauwe houd ik juist wel van lekker retro id.
Danielle zei…
Ik vind ze allebei leuk, lekker fleurig! Het kraagje zit volgens mij wel goed hoor.
Nog een tip voor de zoom: als je een zoom maakt van 3 cm breed krult hij niet om.
@ Groetsels: 'k Heb idd zelf ook zo'n dingetje liggen om biasband te maken en gebruik het ook best vaak, maar soms ben ik gewoon even voor het gemak en koop ik het op de markt *Ü*
@ Daniëlle: bedankt voor de tip! Meestal houd ik voor Nienke een iets smallere zoom aan, dus dat zal dan het probleem wel zijn!
Ilse zei…
Doe mij ook maar zo'n geweldig schattig jurkje... Maat 38/40 ofzo :)... :P
Superknap weer van je!
huis tjokvol zei…
super mooi gemaakt en wat een super lieve kids heb je,
Spaarmoeder! zei…
Knap gemaakt weer!!!

Populaire posts