Ben er nog...

Zo, daar ben ik weer eens na bijna 2 weken *bloos*...  De dagen waren druk en helemaal vol gepland van 's morgens vroeg tot 's avonds een uur of 10, maar vanavond heb ik 'vrij'. Lydia ligt op bed, Gerbrand is naar een verjaardag: deze avond is voor mij: lekker lui op de bank met een tijdschrift en de laptop. (Wat een uitvinding is dat toch, hé?!)
't Lijkt wel of ik er gewoon weer even 'in' moet komen... Zal ik het beloofde recept van de borstplaat schrijven? H'm, moet ik het eerst weer gaan pakken, en sint is toch al voorbij dus maakt die paar dagen ook niet meer uit. Dan over wat ik allemaal zo al gedaan heb van de week? Ook niet echt boeiende dingen... En het uitzoeken van de verzekeringen en hypotheek (moeten over niet al te lange tijd de rente vaste periode opnieuw vaststellen) was voor ons wel nuttig, maar om daar nu over te bloggen?! En dat de dakbedekking van het tuinhuis losgestormd was lijkt ook al weer lang geleden (hoewel, het is nog geen week terug dat we gebeld werden door één van de tuinvrienden)...

Zojuist heb ik heerlijk zitten snuffelen in de folder met groente-, kruiden- en bloemenzaad. Mijn tuinseizoen begint altijd zo in december/ januari!
Voor de meeste zaden ben ik er wel aardig uit wat ik wil nu nog even aan Gerbrand vragen wat hij wil . Het is altijd een hele puzzel: kiezen uit zo'n 20 soorten sla, 10 soorten tomaten en 60(!) soorten bonen en erwten.
De bonen zijn gelukkig onderverdeeld in verschillende soorten. De keuze tussen stok of stam scheelt al meteen de helft. Voor ons dus stok: heb je meer opbrengst op een kleiner oppervlakte. Verder pompoenen (daar ben ik sinds dit najaar toch wel fan van geworden) kruiden, bloemen, aardappels en uien. Kolen zaaien we eigenlijk niet. Soms kopen we wat plantjes, maar het neemt naar verhouding veel plaats in voor weinig oogst. Dan heb ik op die plaats liever iets anders staan waar we meer van kunnen oogsten of wat in winkels minder makkelijk te krijgen is.
Als ik met de zadengids zit kan ik al weer helemaal weg dromen: al die zaadjes in de grond, de kleine plantjes verspenen, uitpoten, bloemen plukken! In de tuin werken en dan slapen in het tuinhuis... Heerlijke lange zomeravonden, en dan 's morgens gewekt worden door de vogels die een concert geven.
Maar voor het zo ver is moet er nog wel het één en ander gebeuren. Volgende week hopen we het dak van het tuinhuis te isoleren en de kachel opnieuw aan te sluiten. Die staat nu te veel aan de zijkant van het huisje. Door h'm meer in het midden te zetten hopen we dat het huisje makkelijker warm gestookt kan worden en zo is het ook dichter bij het keukentje wat natuurlijk ook wel handig is omdat we h'm ook gebruiken om op te koken.

Verder zijn we aan het aftellen naar onze vakantie in januari. Zomaar een weekje, gewoon in een huisje in de Peel. Ik leg steeds alvast wat tijdschriften apart: mocht het dan slecht weer zijn (die kans is natuurlijk wel groot in januari) dan kruipen we lekker bij de haard... Misschien is iemand van jullie daar een beetje bekend en weet tie nog leuke dingen om te doen? We houden ons aanbevolen voor tips!

En nu ga ik snel nog wat van jullie berichtjes lezen, want zo'n vrije avond is om voordat je het weet...





Reacties

Unknown zei…
Hihi...wat goed! En jij bent je af en 't vragen waarover je moet schrijven. Nou een heel verhaal..je bent er weer,geniet van je avond. Fijn weekend nog, Nicole*
Gerd@ zei…
Zo jij bent druk bezig .... tja al die beslommeringen slurpen zo je tijd op ik weet het .... fijne vrije avond ... groetsss Gerd@
Lekker zo'n avond voor jezelf, heerlijk is dat en ja je begint nu al weer de zaadlijsten in te vullen, op 1 januari begonnen mijn vader en opa altijd en dan kwam alles binnen en dan rook je die lucht....
Wij doen het iets minder, maar ook wij kijken nog steeds wat we kunnen gebruiken in de tuin, zalf zaaien...mooi zeg.

Heel veel succes met je dak en met je weekje weg straks.

Geniet nog even,
lieve groetjes,
♥Eefie
Trudy zei…
Heerlijk zeg dat wegdromen.... Geniet er nog even van! Fijne zondag morgen!
Unknown zei…
Een leuk blogje zo.
Gewoon Greet zei…
Ik kom de laatste tijd ook veels te
weinig aan bloggen toe...en denk
soms: wat heb ik te vertellen? maar
je hebt er weer een mooi logje van
gemaakt...hoop dat je vrije avond
nog heel gezellig was!
liefs
hokje zei…
Gezellig dat je er weer bent! Fijn hoor af en toe een avondje voor jezelf en dan lekker wat rondneuzen op het net en in de tijdschriften.

Lieve groet, Miranda
Pleuntje zei…
Heb je lekker genoten van je vrije avond ?
Ja soms kan je het druk hebben met van alles en nog wat. Heb je de markt al gehad waar je de kleertjes wilde verkopen ? x Petra
Maakte me al zorgen;-)
Heb je veel mooie jurken kunnen verkopen?
De dagen vliegen soms door je vingers, hier ook!
Lekker een weekje weg, wij hebben jaren de 1e week van januari gedaan, heerlijk!
Soms zelfs met oud en nieuw!
Ik zou zo weer gaan...maar ja, als je net een grote verbouwing heb gehad..zijn er geen centjes voor vakantie ;-))
Geniet ervan,
Groetjes Hannie
Muisje zei…
Tja soms heb je van die dagen, dan zijn ze voorbij voordat je het in de gaten hebt.
En heerlijk even een weekje eruit.
Ik moet zelf nog 2 weken werken en dan heb ik lekker 2 weekjes vrij.
Maar die zijn alweer aardig volgepland.

groeten Herma
L zei…
Fijn om weer wat van je te horen!
Wat een heerlijk vooruitzicht, even weg in januari.
Wij zijn meerdere keren in de Peel op vakantie geweest.
Mooie omgeving, mooi om veel te wandelen, maar zoals je zelf zegt, heb je veel kans op slecht weer. Neem maar lekker veel tijdschriften en haardblokken mee ;-)

Populaire posts