Oogst uit eigen tuin

De computer is gerepareerd, dus ik heb de laptop weer tot m'n beschikking, gelukkig! Een paar dagen niet bloggen is toch wel 'kaal'...

Allereerst wil ik iedereen die tot nog toe mee doet aan de give away en hartjes collage HARTelijk bedanken!  Ik heb jullie berichtjes allemaal wel gelezen, maar kan nog steeds niet reageren helaas... Dus vandaar dat ik het maar even hier doe. Bij sommigen kan ik wel 'anoniem' reageren, maar bij veel blogs is die mogelijkheid er niet. Ik vind het erg leuk om te zien, al die verschillende hartjes!
Zo doe ik meteen weer inspiratie op voor nieuwe hartjes in huis... En wie weet komen er nog wat hartjesposten bij?! Ook zonder dat kun je nog tot 8 juni mee doen aan de give away! Kan je ook niet reageren, doe het dan gewoon 'anoniem' maar vermeld in het berichtje wel je naam, anders weet ik niet wie er mee doet :-)
 

Verder wil ik jullie nog wat foto's laten zien van de oogst uit eigen tuin. Gerbrand kwam eergisteren thuis met 2 pannen en een schaal vol aardbeien, heerlijk! Het grootste gedeelte hebben we schoongemaakt en in gevroren. Er zat al een paar kilo in de vriezer en er hangt nog meer aan de planten, dus als we over een paar weken alles geoogst hebben kunnen we het in één keer verwerken tot jam, saus etc.


Naast de aarbeienoogst hebben we ook nog de bloemenoogst.  Regelmatig pluk ik een bosje bloemen in de tuin, zeker als we van te voren weten dat we er een aantal dagen niet of nauwelijks zullen komen. Als je ze dan niet plukt zijn de bloemen uitgebloeid als je weer komt. Zonde, toch? Dan liever thuis in een vaasje!



Dit keer bestond de bloemenoogst uit pioenroos, lupine, zeeuws knoopje en wat margrieten. Ze staan hier al vanaf zaterdag mooi te wezen in het koffiekannetje. Vooral de pioenrozen ruiken zo lekker...

Verder kreeg ik nog wat vragen hoe het met Lydia is omdat ik al even niet meer over haar schreef. Nou, dat dametje gaat lekker haar gangetje hoor! Maandag zijn we naar het consultatiebureau geweest en ze waren erg tevreden. Ze is met haar 11,2 kg en 81 cm iets langer en zwaarder dan gemiddeld, maar gezien de lengte van papa en mama is dat ook niet zo gek en naar verhouding klopte het allemaal. Verder ontwikkelt ze zich ook prima, ze begrijpt steeds meer dingen en doet van alles na. (Bellen met de afstandsbediening - hele verhalen!, de theedoek etc in de wasmachine - h'm waar zijn die nou gebleven, ik had toch net een schone opgehangen?!, boekjes voorlezen, heerlijk spelen met de schoolbus van Little people etc.)  Ik hoop binnenkort wel weer een foto van haar te posten!


Reacties

hokje zei…
Heerlijk aardbeien uit eigen tuin, wij genieten er ook van (we hebben er alleen niet zo veel als jullie ;)) En dan je prachtige bloemen, extra leuk dat ze uit je eigen tuin komen!

Fijne dag,
Miranda
Unknown zei…
Wat een heerlijke oogst!! Zo mooi ook op de foto's!
Leuk om over Lydia te lezen!!
Ze heeft in ieder geval humor!
Hier zijn de kinderen juist altijd kleiner dan gemiddeld.
Groetjes, Corine
Gerd@ zei…
Bij ons begint de aardbeienoogst ook op gang te komen er gaat niks boven een aardbeitje van eigen tuin mijn man weigerd ook gewoon aardbeien te eten uit de supermarkt ..... ik kon gisteren ook niet reageren op berichten hoop dat het nu wel gaat lukken ...

Fijne donderdag allemaal Gr. Gerd@
Stina zei…
geweldig die aardbeien, bij ons komen ze nu ook, vandaag ook wat plukken, heerlijk voor in de vla.

een boeketje maakt het altijd gezellig he.

kan ook nog steeds niet bij iedereen reageren, vervelend hoor.

gr Stina
Jolanda zei…
Tja, die hele verhalen...van wie zou ze dat hebben...?
Welkom in het land van de handenbindertjes!
En geniet lekker van je tuin.
Groetkjes, Jolanda
Muisje zei…
Je maakt me jaloers met je aardbeien.
Hier alleen nog maar groene.
En wat een prachtige bloemen.

Groeten Herma
Trudy zei…
Wat een heerlijke oogst... aardbeien! En leuk bloemen uit eigen tuin, ´k zet ook altijd van alles uit de tuin op de vaas. Goedkoop en het geeft voldoening, tóch??
vrouw Hommel zei…
Hier zijn de aardbeien ( helaas ) nog lang niet rood want ik vind ze altijd extra lekker uit eigen tuin.
Je "Hartenblog" is heel leuk om te zien, al die verschillende foto's van harten, echt een heel leuk initiatief.
Ik heb de tip gekregen om bij "aangemeld blijven" het vinkje weg te halen en nu kan ik weer bij iedereen reageren.
groetjes
@Let zei…
M.M.M. aardbeitjes uit eigen tuin, wat boffen jullie!
Geniet ervan ;-)

Wat een leuk verhaal over Lydia, ze wordt een lekkere handenbinder zo te lezen...

Groeten, @Let
Michelle zei…
Heerlijk zien de aardbeien eruit, uit eigen tuin!
Mooi boeket ook, onze tuin is nog lang niet zover dat we kunnen plukken voor binnen, maar dat komt dan wel...

Lieve groet Michelle
Heerlijk aardbeitjes. Ik had ook moeite met reageren. Ik ben overgestapt naar firefox maar als je bij het aanmelden het vinkje van aangemeld blijven uit zet kun je ook weer reageren. Succes
Groetjes Iris

Populaire posts