Bieb

Een paar jaar geleden zegden we alle abonnementen op kranten en tijdschriften af. Tja, kranten en tijdschriften zijn nu eenmaal duur en het geld konden we goed voor belangrijkere dingen gebruiken...
De kranten krijgen we sinds die tijd één keer per week op een stapeltje en die kunnen we dan alsnog even lekker door snuffelen. Dat het nieuws niet actueel meer is, is geen punt, daarvoor heb je immers internet?!
Maar die tijdschriften: dat deed meer 'pijn'... Want wat is er nu lekkerder dan aan het eind van de dag nog even onderuit te zakken op de bank met een mooi tijdschrift?! Die misten we dus wel!
Daarom vroeg ik voor m'n verjaardag al snel een abonnement op 'Landleven', dat is echt ons lijfblad en die misten we het meest. Verder kocht of kreeg ik zo nu en dan een los tijdschrift: voor de vakantie, voor sinterklaas, van bonnen uit een kerstpakket etc.

Pas geleden bedacht ik ineens dat er misschien ook wel een leesmap is met al m'n favoriete bladen. Dus een zoektocht op internet begon. Wat me opviel is dat bij bijna elke leesmap vooral heel veel weekbladen zitten en veel minder of geen maandbladen. En tja, die weekbladen interesseren me nou net niet zo erg...

Uiteindelijk vond ik een mooie leesmap met veel van m'n favoriete tijdschriften (Ariadne at home, Home en Garden, Seasons etc.) Maar toen ik beter keek bleek dat ze niet bij ons in de regio bezorgen. En ja, ze willen ze wel opsturen, maar dan komen er wel verzendkosten bij, en daarnaast natuurlijk de 'gewone' kosten van €3,50 per week (als je een 'oude map' nam). En dat loopt bij elkaar dus nog behoorlijk op! En zo bleef het door m'n hoofd spoken: kan dit nu echt niet voordeliger?!

Deze week bedacht ik ineens: een abonnement op de bieb! Dat is maar €32,50 per jaar en ze hebben een heel veel keuze uit tijdschriften en je mag er maar liefst 10 (!) per keer mee nemen. En ze hebben natuurlijk ook heel veel gewone boeken. Dat we daar nu nooit eerder aan gedacht hebben, en dat terwijl zowel Gerbrand als ik als kind altijd lid is geweest van de bieb... Ideaal: veel voordeliger dan losse nummers, allerlei abonnementen of een leesmap en geweldig veel keuze, ook voor Gerbrand en Lydia!
Dus gisteren naar de bieb getogen. Zowel voor Lydia (gratis) als voor mij een abonnement afgesloten en natuurlijk meteen een stapel tijdschriften en boeken meegenomen. Lydia vond het geweldig: al die boekjes en vooral al die kinderen die er ook waren.
Gisterenavond dus heerlijk zitten genieten met een tijdschrifje op de bank....

Reacties

Dit vind ik nou echt een goed idee, ben zelf lid van de bieb, maar neem alleen maar boeken mee, hoe dom kun je zijn. Moet morgen naar de bieb, ga gelijk je goede tip volgen.
Je kunt tenslotte niet alle tijdschriften kopen:)

Goed weekend, Eefie
Jolanda zei…
hoi Tineke,
Ik haal zelfs de Knipmode voor patronen uit de bieb, ik neem het patroon over met een stift en neem de beschrijving over en maak het daarna op mijn gemak, terwijl het blad alweer terug is. En voor kinderen is het ook zo fijn, boeken zijn anders ook duur!
Leuk blog heb je trouwens, heel gezellig! Ik kom vaker kijken...

Populaire posts